Monday, December 27, 2010

Esok hari yg bersejarah..

Esok (Selasa) adalah salah satu daripada hari yg agak bersejarah.. sbbnye...

aku nak hantar surat letak jawatan..yg lebih tepat lagi, nk bg 3 bulan notis berenti keje..dgr 3 bulan macam lambat lagi kan? tapi nnti tgklah..msti pejam celik dah smpai masenye utk aku melangkah pergi..

mmg agak cuak dan berdebar utk hantar surat tu..aku kene berhadapan dgn 3 org..tapi yg cuaknye nak jumpe 2 org yg pertamala.. mereka ialah ..

1. hod

-head of department. die ni lah yang bertanggungjawab interview dan terima aku keje.. interview tak sampai 3 minit !

2. dean

-beliau ni tak smpat kenal sape aku pun..tau2 aku dah nak letak jawatan..hehe..

3. staff office

- ni org kuat bos..so ape2 bg die.. lepas 2 org atas ni dah cop, aku kene bagi surat tu kat die..die yg akan deal dgn org HR.

Disini aku gariskan manfaat aku bla dalam tmpoh 3 bulan dari skrg...

1. nak keje dkt dgn umah !! (kantoi :p) ..nnti bile dah dapat berulang dari rumah, sng aku nak idup..kos sara idup rendah sikit..idup pun lebih teratur..hehe.. kalau aku keje dkt ngan rumah, kos yg dapat dijimatkan ialah

  • RM300 - sewa rumah
  • RM10 - bil air dan letrik
  • RM60 - bil streamyx
  • RM500 - kos berulang alik setiap minggu !
  • dll kos minor yg lain
2. aku nak keje yg boleh tambah networking aku..yerla..kater berangan nak jadi bisnesman yg berjaya..bile duk sini..student silih berganti..ape network pun mmg tak dapat wat ngan diorang..nak2 ajar subjek yg tak keusahawanan langsung dan ajar bdk yang takde bisnes minded lgsung especially bkn dari fac biznes..

aku berangan nnti keje baru, aku akan lebih terdedah dgn pelbagai org dan bidang.. dari macam2 latarbelakang ..

3. keje skrg kadang2 watkan aku pemlas.. masa flexi hour..aku tak live to the fullest..betul ke ayat nih? hohoho.. so lpas ni biarla aku sibuk sikit pun asal aku byk belajar bende baru dan kenal lagi ramai org..

4. aku takyahla sambung phd..mmg serius tak sanggup sgt dah nak wat phd @ menghadap journal, nak wat proposal, research itu ini..

tapi....

apa yg aku agak rase cam sedey nnti ialah macam terpakse tinggalkan rakan2 yg sgt best walaupun aku baru je kenal..aku akan rindukan bilik sorang2 aku tu.. jalan yg tak jem..umah yg dekat..duk umah sorang2 (sgt privacy !!hahaha).. masa flexi yg aku ade..workload yg sikit.. balik keje awal..pi keje lambat..lect2, kawan2 yg supportive..hod yg best dan systematic..gaji yg best..epf yg best..hehe.. makcik kedai makan kat masjid, kedai makan hj ghany, lai cheekang di jam besar.. uih...macam2 gak ek..

takpe2..semua tu aku ade lagi 3 bulan nak menikmatinya.. hehe..

so, goodluckla yer utk esok kf ! slamat menghadap dan menjawab dgn hod dan dean !!!!!

No comments:

Post a Comment