Tuesday, January 11, 2011

hari ke - 16

wow ..!! dah hari ke 16 aku buang duit beli buku tu.. progress ari nih?

baru nak sedar diri yg aku tak wat ape2 tindakan pun utk capai misi 21 hari tu..cume aku pernah apply ape yg aku blaja dari ebook tu utk iklankan rumah kawan utk disewa..sambutan okey gaklah..hehe..

ari ni utk kesekian harinya aku tak sesihat mane..dah lebih 2 minggu dah pun aku tak sihat kot..on off camtulah.. dan duit pun dah belanje lebih RM100 utk beli ubat2 dan jumpe dr.. cume adelah sikit yg tmpat kije aku support..hehe..

best gak bile tmpat keje support ni..pi klinik dan tak payah bayar ape2..nikmat2..tak lame lagi dah takde dah nikmat camni.. dulu keje bank lagi best..lagi byk panel klinik2 die..termasuklah klinik yg mmg aku tak pnah nak pi sbb tau klinik tu mahal :p

tula die..nikmat yg kite slalu tak manfaatkan..nikmat kelapangan masa dan kesihatan yang baik.. semua ni akan dipersoalkan di sana nanti..

pagi ni aku bgn agak awal..tapi tak bfast pun.ngidam nak makan meggi goreng..tapi tak pi pun..masuk office konon nak study.. dan kene pi meeting..time meeting, aku dapt rasakan kesedihan bile dah bla dari sini..

mcam2 yg best kat sini yg aku akan rindukan.. flexi hour, gaji, elaun, suasana kerja, rumah, jalan pi office..dll...

tapi antara sbb aku nak pindah ialah aku tak boleh nak settle down kat sini..dan juga sbb2 yg aku dah tulis sblm ni..hurm..

takpe..mude lagi kan? [mude ke? hehe]..baru 25 tahun..

antara pesan mr yew (timb dekan) dalam meeting tadi ialah, wat kije elok2..sbb kite ni akan mendidik dan membentuk future generation yg akan lead country ni..mereka jugaklah yg akan mengajar anak2 kite nnti.. bkn kije jadi lect sbb nak duit dan flexi hour.

die cakap..die pun dari industry..keje industry mmg sibuk..tapi balik rumah boleh tgk tv.tapi jadi lect..balik rumah kene wat dan pk pasal research paper lagi..

okeyla. malam ni lepas dinner nanti nak bace pasal biznes tshirt sikit (ni sebahagian dari misi 21 hari nak abeskan ebook tu)..

tata.. ~

No comments:

Post a Comment